måndag 26 september 2011

Löpartrenden och prylarna

Löpning har tydligen blivit trendigt. Jag läste också nånstans att folk som löptränar i genomsnitt lägger 6 000 kronor om året på utrustning, men jag undrar om man inte har förväxlat folk och män... Jag har inget annat belägg för detta än att jag känner fler män än kvinnor med fallenhet för att köpa dyra (och ofta onödiga) prylar i tid och otid. En sak är i alla fall helt säker och det är att om man undantar skor så har jag inte lagt 6 000 på löparprylar sammanlagt i hela mitt liv. Och då har jag ändå tränat löpning till och från sen jag var strax  över 20. Det enda jag betalar mycket för är skor. Särskilt nu när kroppen inte längre är helt ung krävs bra (= dyra) skor och jag behöver nya varje år eftersom de bara behåller sin dämpning i ca 150 mil. Men förutom det? Inte mycket, inte dyrt. Outlet och rea funkar fint!

Jag kanske är nördig, men jag hänger inte med. Det är ju inte kläderna och prylarna som är grejen, det är att få röra på sig, andas frisk luft och känna att naturen är nära.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar