måndag 26 september 2011

Israel Nash Gripka

Jag funderar fortfarande på den här bloggens varande och värde. Vad är det jag vill skriva om? Vem hoppas jag ska läsa? Varför?

När jag tittar på de senaste inläggen ser jag att det mest handlar om böcker och läsning. Jag läser mycket både på jobbet och privat (och det flyter dessutom ihop) så det är väl inte så himla märkligt. Men det finns en massa andra saker som också är roliga och viktiga. Musik t ex. Jag har inte för avsikt att driva en musikblogg, men då och då kommer jag nog att tipsa om nåt jag gillar och skriva nåt om varför.

I dagens GP (bara i papperstidningen tyvärr) finns en intervju med den amerikanske musikern Isarel Nash Gripka som spelar i stan ikväll. Aldrig hört talas om? Inte jag heller, innan idag, men nu har jag och jag kan verkligen rekommendera en sväng till youtube för att t ex lyssna på den här:

Jag sätter en slant på att den här killen kommer till Slottsskogen i augusti nästa år. Det skulle i alla fall göra mig lycklig. Jan Andersson på GP skrev såhär om honom i somrasUSA svämmar över av lysande låtskrivare. Senaste fyndet: Israel Nash Gripka (Bob Seger möter Ryan Adams). Det är hans beskrivning, inte min. Men bra som fan är det.        

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar