söndag 18 september 2011

Bokmässa!

Snart är det dags! Det har knappast undgått någon och detta är heller inte avsett att vara nånslags information. Jag vill bara säga det, och med utropstecken efter, för att jag tycker att det är så roligt att gå dit. Ensam eller i sällskap spelar egentligen inte så himla stor roll. Eller... det blir olika upplevelser. Jag missar aldrig bokmässan men när jag kommer ut, yr i mössan av syrebrist samt pank och törstig, brukar jag tänka att det är skönt att det är över. För den här gången.

Jag gillar att sitta hemma och kolla igenom katalogen, ringa in allt jag vill gå på och sen upptäcka alla krockar. Ska man lyssna på när Elsie Johansson pratar om sin nya roman eller ska man välja "Intolerans i toleransens namn, ett samtal om kulturrelativism och hedersvåld"? Livet är fullt av svåra beslut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar