torsdag 14 juni 2012

Ord

För en tid sedan gav listade jag - på begären - ett antal ord som inspiration till en annan bloggare. De flesta av dem finns det nu texter kring och det är rolig och givande läsning. Men det hindrar ju inte att jag också plockar upp dem här.

De här sista skälvande dagarna innan semestern, när andra texter ska bli färdiga eller åtminstone lyftas till en annan nivå, har man tid att blogga då? Ja, det tror jag! För jag tror att skrivandet sätter igång hjärnan och att det indirekt kan leda till att jag - av bara farten - skriver mer (och bättre) på de andra texterna.

Orden då - vilka var de? Jo dessa: vithet, musik, klass, principer, ledighet, arbete, kontroll, frihet, föräldraskap, smink, konflikt. Ordningen ska inte tolkas ha betydelse, men jag tänker ändå skriva om dem i den följd de står här. Min ambition är ett ord om dagen. Vi får se om det håller!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar