torsdag 9 juni 2011

Varför finns den här bloggen?

Jag hittar inte fokus
Vad vill jag med det här?
Vill jag skriva om löpning, om saker jobbrelaterat jox eller
om litteratur och film
och
sånt?

Om allt tror jag. Men jag får skrivkramp när jag försöker
Jag är ovan vid att det är jag och inte en avatar.
Idag skulle jag kunna skriva om det här (om juridiken som assemblage)
eller det här (jag är mer nyfiken än jag först gick med på)
eller vad jag tycker om översättningar från engelska, t ex den här
(det märks på tok för mycket att den är skriven på engelska och översatt)

Sånt. Ska jag skriva om tror jag.
Och så ska jag låta bli att tänka på den som läser (om nu någon läser).

6 kommentarer:

  1. Man kan alltid börja, om inte annat! :)

    SvaraRadera
  2. Hej vännen, vad roligt att se dig här! Det finns massor att skriva om och jag vill väldigt mycket. Måste nog mest tänka bort publiken för att få ur mig nåt :)

    SvaraRadera
  3. ja å tänka bort redaktörern å vara i det prövande halvklara typ

    SvaraRadera
  4. Alldeles sant Åse! Måste påminna mig om att släppa prestationsångesten. Fint att se dig i den hära världen också!

    SvaraRadera
  5. Skriv Annika, bara skriv. Låt bloggen hitta sin form under vägs. Sprid dina tankar, och go with the flow. Lita på att det bär!

    SvaraRadera
  6. Japp, lovar! Den blir det jag gör den till och det behöver jag inte veta i förväg. Det jag tänker ska bli text, utan de sedvanliga kraven. Det är ju det fina med bloggen som arena. Bland annat.

    SvaraRadera