fredag 17 juni 2011

New York!

Snart åker jag. New York via Lerum och Paris. Jag lämnar hemmet med en stor men lätt väska, egentligen inte inställd på att shoppa utan på att uppleva: promenera omkring och se så mycket av stan som jag bara orkar och hinner. Men en och annan vintageklänning kan väl möjligen komma med hem och barnen har skrivit önskelistor. Men annars är det alltså uppleva som gäller. Uppleva och fotografera.

Det är märkligt att åka till ett ställe som man känner till så väl utan att ha varit där. Via böcker, filmer, foton, andras berättelser... Staden är ny för mig men ändå inte. Det enda jag vet med säkerhet är att jag kommer att vara full av intryck när jag landar i Sverige om nio dagar.

Detta är också min första semesterdag av väldigt många. Jag har samlat på mig extrasemester så i år ska jag vara ledig oförskämt länge. Under den tiden kommer det att finnas plats för allt det jag inte hinner annars - jag ska umgås med familj och vänner, läsa, springa långa rundor i skogen. Och blogga. Jag vet inte vad ni som läser tycker men jag känner att det börjar ta form lite grand här. Så mycket form det behöver ta. Jag kommer att fortsätta på den inslagna vägen, men kanske blir det lite långt mellan inläggen den närmaste dryga veckan. På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar