måndag 23 juli 2012

Bilder på människor

Varje gånger jag reser iväg har jag en ambition (ja, vid sidan om att trivas och ha det bra tillsammans med den eller de jag reser med, hinna uppleva så mycket som möjligt och ändå landa) och det är att fotografera okända människor. Jo, jag skulle vilja göra det på hemmaplan också, jag önskar att jag vågade, men än så länge är jag inte där. Det känns inte bekvämt att bränna av bilder på människor jag inte känner här i hemmastaden.

Men på Zakynthos och i Barcelona, sommarens resmål, gick det bra. Och jag tycker om att titta på de bilderna nu efteråt. De säger mycket om platserna jag varit på.    

Meloner, alltid dessa meloner. I värmen mitt på eftermiddagen är det skönt med lite skugga.  

I Barcelona utnyttjar människorna sina parker  



Gräsmattan nere vid stranden - givet ställe för kvällens picknick. 



Ingen soffa ledig? Under ett träd går också bra. 

Trappan framför katedralen
En pratstund på La Rambla - gatan vi undvek

Kompisar


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar